Продужени боравак

У продуженом боравку раде наставници разредне наставе:

  • Живојин Пантић,
  • Марија Војновић,
  • Ксенија Ђукић и
  • Драгана Секулић.

ДИНАМИКА  РАДА  У  ПРОДУЖЕНОМ  БОРАВКУ

 ДНЕВНИ РАСПОРЕД АКТИВНОСТИ:

ПРЕ ПОДНЕ

ВРЕМЕВРСТА АКТИВНОСТИ
од 7.00 до 7.30Прихватање ученика
од 7.30 до 8.30Доручак
од 8.30 до 10:00Израда домаћих задатака
од 10.00 до 10.45Креативне радионице
од  10.45  до 11.45Слободно време и игре у дворишту
од 11.45 до 12.10Ручак
од 12.10 до 13.20Слободно време до одласка на наставу

ПОСЛЕ ПОДНЕ

ВРЕМЕВРСТА АКТИВНОСТИ
од 7.30 до 8.00Доручак у школи и одлазак ученика на наставу
од 11.30 до 12.30Окупљање и игра
од 12.30 до 13.00Ручак
од 13.00 до 14.30Израда домаћих задатака
од 14.30 до 15.30Креативне радионице
од 15.30 до 16.00Слободно време до одласка кући

Интересовање за продужени боравак 2025/2026. школске године је исказало 72 ученика првог разреда и 65 ученика другог разреда.

ПРОГРАМ  РАДА  ПРОДУЖЕНОГ БОРАВКА

Продужени боравак је необавезни облик непосредног васпитно образовног рада који се проводи изван редовне наставе и има своје педагошке, васпитне, здравствене и социјалне вредности.

Продужени боравак као облик организованог рада представља могућност да ученици, поред редовне наставе, буду у школи још један део дана, пре свега када су им родитељи на послу.

Организовани самостални рад ученика произлази из наставног програма, а методе рада учитеља и ученика идентичне су методама рада редовне наставе. Програм продуженог боравка спроводе учитељи.

ЦИЉЕВИ ПРОДУЖЕНОГ БОРАВКА

  • Брига о деци и организовано спровођење активности у време када нису на настави, ни са родитељима
  • Развијање радних навика код ученика
  • Целокупном организацијом и начином рада понудити различите садржаје и обогаћену средину, утицати на изједначавање услова учења и рада у школи за сву децу, без обзира на социолошко и културолошко порекло 
  • Утицати на развој целокупне личности и индивидуалних потенцијала детета организацијом различитих садржаја 
  • Унапређење социјалних вештина детета кроз интеракцију са другом децом у време боравка у школи 
  • Припремити дете за даље образовање, оспособити га за учење ( учити како учити) и помоћи му у савладавању градива
  • Неговати хуманост, љубав и навике културног понашања, колективног и другарског духа
  • Неговање поштовања различитости и толеранције
  • Развијати радно васпитање кроз свакодневно решавање домаћих задатака и извршавање постављених обавеза, развијати иницијативност и упорност у раду
  • Развијати физичке способности боравком деце на чистом ваздуху, телесном вежбом и друштвеним играма
  • Естетско васпитање и неговање навика личне хигијене, хигијене школског простора и прибора

СПЕЦИФИЧНИ ЦИЉЕВИ ПРОДУЖЕНОГ БОРАВКА

  • Потпун и хармоничан развој детета 
  • Омогућавање развијања индивидуалних потенцијала и индивидуалног приступа детету
  • Оспособити ученике за самостално учење, развијати радозналост и мотивисаност за учење
  • Развијање и неговање писмености, језичке и математичке
  • Развој креативности и способности решавања проблема
  • Поштовање различитости и неговање толеранције
  • Брига о деци са посебним потребама
  • Олакшавање прелаза из нижих у више нивое образовања
  • Неговање смисла за заједнички живот и рад, узајамну помоћ и културно понашање
  • Обављање једноставних послова услуживања као дела радног васпитањ

   У продуженом боравку планира се остваривање следећих активности:

  • Усклађивање активности у продуженом боравку са наставним градивом, као и са распоредом часова редовне наставе одељења чији су ученици укључени у продужени боравак
  • Организовање индивидуалног рада ученика на изради домаћих задатака и савлађивању школског градива уз помоћ учитеља у продуженом боравку
  • Приликом рада неопходно је користити све познате облике рада што подразумева рад у пару, колективни, индивидуални и групни рад
  • Планирање самосталног рада ученика у зависности од узраста ученика, предмета, као и од брзине савладавања нових наставних области, односно психо – физичких могућности сваког појединца
  • Усмеравање и мотивисање ученика од стране учитеља, уз примену разних наставних метода и техника, у циљу што успешнијег осамостаљивања ученика за даљи индивидуални рад
  • Сарадња са учитељима првог и другог разреда у циљу што квалитетнијег рада са ученицима у продуженом боравку, као и размена мишљења, како би слика о напредовању сваког појединца била што потпунија
  • Праћење и поштовање иницијативе од стране учитељa, кроз заједничке састанке ради континуираног међусобног информисања
  • Сарадња са стручним сарадницима
  • Планирање што разноврснијих садржаја и облика слободних активности неопходних за развој свих компонената личности ученика (интелектуалне, моралне, физичке, радио- техничке, естетске…). Слободне активности подразумевају: креативне радионице и музичке, ликовне, спортске, драмско – рецитаторске активности
  • Учешће у обележавању значајних датума које школа прославља
  • Оспособљавање ученика за руковање разним наставним средствима (компјутер)
  • Сарадња са родитељима деце у продуженом боравку